Όλα τα tips για σωστή ενυδάτωση!

 

H2O… κοινώς ΝΕΡΟ… συνεπώς ΖΩΗ

Διανύουμε ήδη το καλοκαιράκι και η θερμοκρασία ολοένα και ανεβαίνει άρα είναι απαραίτητο να φροντίζουμε για την επαρκή και σωστή ενυδάτωσή μας. Οι υψηλές θερμοκρασίες  αυξάνουν τις ανάγκες του οργανισμού μας σε υγρά. Καλύπτοντας αυτές τις ανάγκες, διασφαλίζουμε την καλή και ομαλή λειτουργία του οργανισμού μας.

Το 70-75% της συνολικής περιεκτικότητας του ανθρώπινου σώματος αποτελείται από νερό. Το νερό είναι αναγκαίο, γιατί  συμμετέχει σε βιοχημικές αντιδράσεις που πραγματοποιούνται σε αυτόν. Συμβάλλει στη σταθερή διατήρηση της θερμοκρασίας του σώματος και εμποδίζει τις απότομες μεταβολές της θερμοκρασίας του. Παίζει σημαντικό ρόλο στη διατροφή μας αφού βοηθά στη διάλυση, τη μεταφορά και την απορρόφηση όλων των θρεπτικών συστατικών που λαμβάνουμε. Απομακρύνει τις άχρηστες ουσίες (τοξίνες) από τον οργανισμό.

Οι ΑΝΑΓΚΕΣ μας σε νερό:

Το σώμα μας χάνει σχεδόν 3 λίτρα υγρών την ημέρα (μέσω της αναπνοής, των ούρων, των κοπράνων και του ιδρώτα). Για το λόγο αυτό θεωρείται απαραίτητο να αναπληρώνουμε τα υγρά που χάνουμε πίνοντας τουλάχιστον 6-8 ποτήρια ή 2 – 2,5 λίτρα  ή 30 ml νερό ανά κιλό βάρους την ημέρα. Βέβαια οι ανάγκες του οργανισμού μας σε νερό διαφέρουν ανάλογα με:

-τη θερμοκρασία/την υγρασία
-την έκθεση στον ήλιο 

-τη δραστηριότητα
-την ηλικία
-το μέγεθος σώματος
-την κατάσταση υγείας

Tips για ΣΩΣΤΗ ενυδάτωση:

  • Μην περιμένετε να διψάσετε για να πιείτε νερό! 
  • Να πίνετε τουλάχιστον 1 ποτήρι νερό με κάθε γεύμα, 1 ποτήρι νερό όταν ξυπνάτε και 1 ποτήρι νερό πριν κοιμηθείτε.
  • Το νερό πρέπει να λαμβάνεται δροσερό! Όχι παγωμένο διότι δημιουργεί συσπάσεις του ανώτερου γαστρεντερικού σωλήνα (οισοφάγου και στομάχου). Επίσης να αποφεύγετε την απότομη και γρήγορη κατάποση του.
  • Η πρόσληψη υγρών να γίνεται ομοιόμορφα κατανεμημένα κατά τη διάρκεια της ημέρας. Για την υπενθύμιση κρατήστε ημερολόγιο ή κατεβάστε  μία εφαρμογή στο κινητό σας.
  • Να έχετε πάντα μαζί σας νερό όταν κυκλοφορείτε σε εξωτερικούς χώρους ειδικά όταν εκτίθεστε στον ήλιο για παρατεταμένο χρονικό διάστημα. Επειδή  θα ήταν καλό να έχουμε οικολογική συνείδηση ένα επαναχρησιμοποιούμενο παγουράκι θα ήταν χρήσιμο!
  • Τα ροφήματα που περιέχουν ζάχαρη (π.χ. αναψυκτικά) δεν μπορούν να το υποκαταστήσουν. Στην ουσία κάνουν ακριβώς αντίθετο επειδή δρουν διουρητικά και αυξάνουν παραπάνω τις απαιτήσεις του οργανισμού σε νερό.
  • Να περιορίζετε την κατανάλωση αλκοόλ. Συμβουλή: όταν καταναλώνετε αλκοόλ πιείτε ενδιάμεσα αρκετό νερό!
  • Για να κάνετε το νερό σας γευστικό μπορείτε να προσθέσετε στο ποτήρι σας φέτες λεμονιού, φέτες λάιμ, λίγες σταγόνες από φυσικό χυμό φρούτων  ή μυρωδικά και βότανα.

Εναλλακτικές πηγές ενυδάτωσης:

Αν όχι πόσιμο νερό τότε τι μπορώ να πιώ? 

Μεταλλικό  νερό – χυμούς λαχανικών – smoothies – φυσικούς χυμούς φρούτων – τσάι – χαμομήλι. Επίσης φρούτα (ειδικά τα καλοκαιρινά όπως το καρπούζι) και λαχανικά (όπως το αγγούρι).

Να θυμάστε:

Πίνουμε νερό …….πριν διψάσουμε! Η αίσθηση της δίψας είναι ένας δείκτης αφυδάτωσης που εμφανίζεται όταν τα κύτταρα του οργανισμού μας έχουν ήδη ταλαιπωρηθεί από την έλλειψη υγρών.

Τσερέπη Γεωργία 

Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

MSc Κλινική Διατροφή

Συνεργάτης Γαστρεντερολογικού Ιατρείου

Μητροπολίτου Ιωσήφ 3, Θεσσαλονίκη

Τηλέφωνο επικοινωνίας: 6979387677