Τώρα που ανοίγουν τα σχολεία … Μήπως έχω δυσλεξία* ;

 

Λίγες μέρες έμειναν από την έναρξη ακόμη μιας σχολικής χρονιάς. Δεν ξέρω για σας , αλλά για μένα πάντα η έναρξη του Σεπτέμβρη σήμαινε χαρά και νέα ξεκινήματα! Ακόμη και ως μαθήτρια, περισσότερο αγωνία για την επιστροφή στο σχολείο ένιωθα, παρά λύπη ! Πείτε με ‘’φυτό’’ .. θα ζήσω ! 

Κι όμως τώρα ξέρω. Τώρα ξέρω γιατί , ακόμη και τότε , που θα μπορούσα να έχω άπειρες δικαιολογίες να γκρινιάξω, δεν το έκανα. Και ο λόγος ήταν ότι ήξερα πολύ καλά σε τι ήμουν καλή και σε τι δεν ήμουν . Οπότε , ένιωθα πιο σίγουρη για τον εαυτό μου . Δεν άφηνα τα σχόλια και τις κάποιες αποτυχίες να επηρεάσουν την καλή μου ψυχολογία και τη θετική μου στάση. 

Και ξέρεις γιατί… έχω να σου πω κάτι σημαντικό… γιατί ΕΧΕΙΣ ΤΑΛΕΝΤΑ! Όλοι έχουμε! Είναι σίγουρο. Για να έχεις κατέβει εδώ κάτω, είναι δεδομένο πως έχεις και σκοπό.

Και τώρα θα μου πεις , τι σχέση έχουν όλα αυτά με τη δυσλεξία κυρία μου; Έχουν και παραέχουν! Αν εσύ , αγαπημένε μου έφηβε, που είσαι ο κύριος του εαυτού σου, μπορέσεις να αναγνωρίσεις έγκαιρα τα ταλέντα σου και να εστιάσεις σ’ αυτά , καμιά δυσλεξία και καμιά δυσλειτουργία δεν μπορεί να σε σταματήσει. Ναι, δεν είναι εύκολο! Θέλει υπομονή και επιμονή ! Όλα θέλουν ! 

Μάλιστα , αν τυγχάνει να υπάρχει και όντως μια κάποια δυσκολία μάθησης και δεν είναι προϊόν τεμπελιάς ή διδακτικών κενών, τότε είσαι ακόμη πιο προικισμένος με ταλέντα ! Πίστεψε με .. Το ξέρω ! Απλά, ζήτα βοήθεια ,αν θέλεις, ώστε να μπορέσεις να βρεις τρόπους που θα σε κάνουν αποδοτικό και ευτυχισμένο. Και όχι δεν εννοώ τον καλύτερο μαθητή της τάξης. Εννοώ τον καλύτερο δυνατό εαυτό σου! Γιατί μόνο αυτόν μπορείς να ανταγωνιστείς επί ίσοις όροις ! 

*Ορισμός Δυσλεξίας:

American Psychiatric Association, 1994:

‘’ Αναφέρεται σε μία κατηγορία των ειδικών μαθησιακών δυσκολιών, αυτήν της δυσκολίας στη μάθηση της ανάγνωσης και της ορθογραφημένης γραφής’’.

International Dyslexia Association (2002): 

»Η δυσλεξία είναι μια διαταραχή με νευρολογική βάση, συχνά κληρονομική, η οποία εμποδίζει την κατάκτηση της γλώσσας. Διαφέρει σε σοβαρότητα από άτομο σε άτομο και εκδηλώνεται με δυσκολίες στην αντίληψη και έκφραση της γλώσσας, ιδιαίτερα στη φωνολογική επεξεργασία, στην ανάγνωση και στη γραφή, στην ορθογραφία και μερικές φορές στην αριθμητική. Η δυσλεξία δεν είναι αποτέλεσμα έλλειψης κινήτρων, αισθητηριακών δυσλειτουργιών και ανεπαρκών εκπαιδευτικών και περιβαλλοντικών ευκαιριών, αλλά μπορεί να συνυπάρχει με τα παραπάνω. Αν και η δυσλεξία διαρκεί καθ’ όλη τη ζωλη του ατόμου, τα άτομα με δυσλεξία συχνά ανταποκρίνονται με επιτυχία σε έγκαιρη και κατάλληλη παρέμβαση’’.

Τσιντογιάννη Μαρία,

Απόφοιτος ΑΤΕΙ Λογοθεραπείας Ιωαννίνων,

Ειδικευμένη στη Σχολική Ψυχολογία,

Υπεύθυνη του Λογοθεραπευτηρίου ΠΙΝΙΑΤΑ