Tips και τεχνικές για να μάθεις να ελέγχεις το θυμό σου

Δεν είναι απαραίτητο να είσαι οξύθυμος για να νιώθεις κάποιες φορές την ένταση του θυμού να σε κυριεύει. Αυτό είναι κάτι που λίγο-πολύ συμβαίνει σε όλους μας. Το να μη νιώσεις ποτέ σου οργή είναι αδύνατο, το να την τιθασεύσεις όμως είναι απόλυτα εφικτό. Ο έλεχος του θυμού σου, αφενός θα σε βοηθήσει να αποφύγεις καυγάδες και εντάσεις στο περιβάλλον σου και αφετέρου θα βελτιώσει τη δική σου ψυχολογία. Σου ακούγεται λίγο counter intuitive; Κι όμως, δοκιμάζοντας τις παρακάτω τεχνικές θα διαπιστώσεις ότι όσο καλύτερα ελέγχεις το θυμό σου, τόσο περισσότερο ωφελείς την ψυχή σου.

Φυσική δραστηριότητα

Όταν έχεις την ευχέρεια να ξεσπάσεις μέσω της άσκησης, τότε μη διστάσεις να το κάνεις! Είτε πρόκειται για μια βόλτα στη φύση ή τη γειτονιά σου, είτε για μία ώρα γιόγκα ή για μια επίσκεψη στο γυμναστήριο, οποιαδήποτε μορφή άσκησης μπορεί να σε βοηθήσει να αποφορτιστείς και να ηρεμήσεις. Το όφελος είναι φυσικά διπλό αφού εκτός από τη θετική επίδραση στην ψυχολογία σου, η άσκηση κάνει απίστευτο καλό και στο σώμα σου. Τι άλλο θέλεις;

Ψυχοθεραπεία

Για πολλούς, η συνεδρία με τον ψυχαναλυτή ακόμη αποτελεί ταμπού. Αν ανήκεις σε αυτό το γκρουπ, τότε ήρθε η ώρα να αναθεωρήσεις τα πράγματα. Είτε είσαι άτομο που αδυνατεί να διαχειριστεί το θυμό του είτε όχι, η ψυχοθεραπεία υπόσχεται να σε βοηθήσει να τα βρεις με τον εαυτό (και με τους γύρω) σου και να σε κάνει μια ιδέα πιο ζεν. Έτσι, όχι μόνο θα καταφέρεις να κάνεις deal με δύσκολες καταστάσεις που τεστάρουν τα νεύρα σου αλλά θα μπορέσεις να χτίσεις μια γενικότερη κοσμοθεωρία που θα σε φέρει πιο κοντά στο ευ ζην.

Τέχνη

Το καλό με την τέχνη είναι ότι έχει πολλές εκφάνσεις. Με άλλα λόγια η τέχνη είναι παντού. Είτε λοιπόν σου αρέσει να δημιουργείς είτε απλά να θαυμάζεις τις δημιουργίες άλλων, η τέχνη προσφέρει μια πολύ καλή διέξοδο. Γράψε, ζωγράφισε, χόρεψε, τραγούδα, παίξε μουσική. Σε κάθε περίπτωση express yourself και θα δεις το θυμό σου να περιορίζεται και να μετατρέπεται σε κάτι δημιουργικό – γιατί όχι σε ένα έργο τέχνης;

Μείωσε την έκθεση σε παράγοντες «κινδύνου»

Οκ όπως και να το κάνουμε δεν είναι πάντα εύκολο ή εφικτό να ελέγξεις το θυμό σου. Όταν όμως γνωρίζεις ποιοι είναι οι παράγοντες και τα ερεθίσματα που σου δημιουργούν ένταση, μπορείς τουλάχιστον να περιορίσεις την έκθεσή σου σε αυτά. Βρες λοιπόν τις κατάλληλες εναλλακτικές ώστε να αποφύγεις να έρθεις πρόσωπο με πρόσωπο με καταστάσεις/άτομα/περιβάλλοντα που σε βγάζουν εκτός εαυτού.

Μάθε καλά τον εαυτό σου

Προσπάθησε να αναγνωρίσεις ποια είναι αυτά τα ερεθίσματα που πυροδοτούν το θυμό σου. Μόλις θα είσαι σε θέση να αναγνωρίσεις τι είναι αυτό που σου προκαλεί εκρήξεις θυμού θα είναι σαφώς πιο εύκολο να το απομακρύνεις ή έστω να το αντιμετωπίσεις. Αντίστοιχα, μάθε να αναγνωρίζεις τις δικές σου εκδηλώσεις πριν από ένα ξέσπασμα θυμού. Υπάρχουν σίγουρα αρκετά ψυχοσωματικά σημάδια που σε προειδοποιούν ότι πλησιάζει καταιγίδα. Εκμεταλλεύσου αυτή την αυτογνωσία και αντί να εκραγείς προτίμησε να πάρεις μια βαθιά αναπνοή και να διατηρήσεις την ψυχραιμία σου.

Χιούμορ

Και αυτοσαρκασμός. Γιατί ως γνωστόν, το γέλιο είναι το καλύτερο φάρμακο. Όλες σχεδόν οι καταστάσεις μπορούν να κυλήσουν πιο εύκολα και ομαλά αν αποφασίσεις να τις πάρεις με πιο ανάλαφρη διάθεση και με μια πρόθεση αυτοσαρκασμού.

Ενσυναίσθηση

Είναι γεγονός ότι πολλές φορές άτομα και καταστάσεις μας βγάζουν εκτός εαυτού. Και σίγουρα δεν είναι το ζητούμενο να τους δικαιολογούμε μονίμως όλους. Ωστόσο, το να προσπαθήσεις να βάλεις τον εαυτό σου στη θέση του άλλου μπορεί να δράσει πολύ ανακουφιστικά. Εξάλλου, όπως έλεγε και ο Πλάτωνας, ‘να είσαι ευγενής, όλοι έχουν μια σκληρή μάχη να πολεμήσουν’.

Πηγή : https://www.savoirville.gr/tips-texnikes-gia-na-elegxeis-ton-thimo-sou/