Καλοκαιρινά φρούτα και θρεπτική αξία🍉

 

☀Το καλοκαίρι είναι εδώ και τα φρούτα είναι η κατάλληλη επιλογή, για να δροσιστούμε και να πάρουμε τα θρεπτικά συστατικά που χρειαζόμαστε.

❓Ωστόσο, τι ξέρουμε για τα φρούτα εποχής; Πολύ συχνά ρωτάμε τι να διαλέξουμε, ποιες οι θερμίδες του εκάστοτε φρούτου και ποια η θρεπτική τους αξία;

Παρακάτω θα δούμε 6 από τα πιο συνηθισμένα φρούτα που διαλέγουμε το καλοκαίρι να καταναλώσουμε.

🍐Αχλάδι

Τα αχλάδια είναι πλούσια σε θρεπτικά συστατικά όπως φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά, μέταλλα και βιταμίνες, ενώ έχουν λίγες θερμίδες, χαμηλή οξύτητα και πολύ χαμηλή αλλεργιογόνο δράση.

📌Θρεπτική αξία:

🔸Θερμίδες: 75kcals

🔸Υδατάνθρακες: 15γρ

🔸εκ των οποίων σάκχαρα 10γρ

🔸Φυτικές ίνες: 3,1

🔸πρωτεΐνη και λίπος είναι σε ελάχιστες ποσότητες.

🍓Φράουλες

Οι φράουλες είναι πλούσιες σε βιταμίνη C, κάλιο, φολικό οξύ και φυτικές ίνες. Μία κούπα φρέσκες φράουλες περιέχει το 160% της καθημερινής συνιστώμενης ποσότητας σε βιταμίνη C.

📌Θρεπτική αξία:

🔸Θερμίδες: 32 kcals ανά 100γρ

🔸Υδατάνθρακες:  7,7γρ

🔸Σάκχαρα: 4,5γρ

🔸Φυτικές ίνες: 2 γρ

🔸Μικρές ποσότητες πρωτεΐνης και λίπους 0,7 κ 0,3 γρ, αντίστοιχα).

🍒Κεράσια

Τα κεράσια είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, βιταμίνες συμπλέγματος Β, Α και C.

📌Θρεπτική αξία:

🔸Θερμίδες: 63 kcals ανά 100γρ

🔸Υδατάνθρακες: 12γρ

🔸Σάκχαρα: 8γρ

🔸Φυτικές ίνες: 1,6γρ

🔸Περιέχουν μικρές ποσότητες πρωτεΐνης και λιπαρών.

🍉Καρπούζι

Το καρπούζι είναι πλούσιο σε σάκχαρα, βιταμίνη Α και C και μαγνήσιο.

📌Θρεπτική αξία: 35 kcals ανά 100γρ

🔸Υδατάνθρακες: 8γρ

🔸Σάκχαρα: 6γρ

🔸Φυτικές ίνες: 0,4γρ

🔸Μικρή ποσότητα πρωτεΐνης και λιπαρών.

🍈Πεπόνι

Το πεπόνι είναι πλούσιο σε καλιο και βιταμίνη Α και C όπου είναι αντιοξειδωτικά. Ενώ οι σπόροι είναι πλούσιοι σε ω-3 λιπαρά οξέα.

📌Θρεπτική αξία: 33 θερμίδες ανά 100γρ

🔸Υδατάνθρακες: 8γρ

🔸Σάκχαρα: 8γρ

🔸Φυτικές ίνες: 0,9γρ

🔸Μικρές ποσότητες πρωτεΐνης και λίπους.

Σοφία Θεοδώρου

Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος