Αν θέλεις να ζεις στο τώρα , βάλε στη ζωή σου το mindfulness!

 

Mindfulness ή αλλιώς ενσυνειδητότητα είναι η επίγνωση, η ικανότητα μας να  είμαστε στο παρόν και να βιώνουμε την κάθε στιγμή. Μέσα από την πρακτική του mindfulness η προσοχή μας εστιάζει στο «εδώ και τώρα».

Περισσότερες από 6.000 δημοσιευμένες επιστημονικές έρευνες έχουν δείξει ότι το mindfulness έχει οφέλη σε σωματικό, ψυχικό και συναισθηματικό επίπεδο. Αυτό συμβαίνει καθώς μέσα από την πρακτική μας στην ενσυνειδητότητα καλλιεργούμε ψυχική ανθεκτικότητα και διαύγεια, έτσι ώστε να ανταποκρινόμαστε με ψυχραιμία στις δυσκολίες της ζωής μας.

Δεν χρειάζεσαι τίποτα απολύτως για να εντάξεις σήμερα το mindfulness στη ζωή σου. Το μόνο που χρειάζεται είναι η πρόθεση σου να εστιάσεις στο παρόν, χωρίς προσδοκίες και χωρίς κριτική. Μένεις με τον εαυτό σου και παρατηρείς οτιδήποτε αναδύεται με διάθεση αποδοχής, ευγένειας και καλοσύνης.

Μπορείς να εξασκηθείς στο mindfulness οποιαδήποτε στιγμή μέσα στην ημέρα σου. Παίρνοντας λίγο χρόνο, ώστε να δώσεις όλη σου την προσοχή στο παρόν σου, όπως ακριβώς είναι: στην αναπνοή σου, που συμβαίνει αδιάκοπα και γεμίζει το σώμα σου με ζωτική ενέργεια, στο σώμα σου, που καθημερινά κάνει για εσένα το καλύτερο που μπορεί, ή στους ήχους που ακούς.  Προσφέροντας στον ίδιο σου τον εαυτό το δώρο της προσοχής σου!

Μπορείς να ξεκινήσεις σήμερα , τώρα με  μια άσκηση εστίασης στην αναπνοή σου.

Η αναπνοή μας είναι η γέφυρα ανάμεσα στο σώμα και το νου, είναι εκεί που το σώμα και ο νους μας συναντώνται.

Άσκηση εστίασης στην αναπνοή

Βρες μια άνετη για εσένα θέση, που να υποστηρίζει και να σέβεται τις ανάγκες του σώματος σου αυτή τη στιγμή.

Τα  μάτια μπορεί να είναι ανοιχτά με το βλέμμα να μην εστιάζει κάπου συγκεκριμένα ή κλειστά απαλά, αν αυτό σε κάνει να αισθάνεσαι άνετα.

Και έπειτα, φέρε απαλά την προσοχή σου στην αίσθηση της αναπνοής σου, που συμβαίνει σοφά και αυτόματα κάθε στιγμή.

Παρατήρησε σε ποιο σημείο του σώματός σου η αίσθηση της αναπνοής σου είναι πιο ζωντανή αυτή τη στιγμή.

Παρατήρησε την αναπνοή σου με ευγένεια και αγάπη, αυτή τη λειτουργία που γεμίζει το σώμα σου με ζωή.

Κι αν κάποια στιγμή ο νους σου ταξιδεύει – καθώς αυτή είναι η λειτουργία του- παρατήρησε το με ευγένεια και φέρε και πάλι απαλά την προσοχή σου στην αναπνοή σου, που συμβαίνει εδώ και τώρα.

Όσες φορές κι αν χρειαστεί.

Κάθε που παρατηρούμε την αναπνοή μας ή το νου μας να ταξιδεύει σε σκέψεις, καλλιεργούμε επίγνωση και είμαστε στο παρόν.

 

Μυρόπη Στάμου

Ψυχολόγος

Εκπ. Προσωποκεντρική και Focusing –βιωματική Ψυχοθεραπεύτρια